Nauczanie zdalne
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- wtorek- 16 czerwca
Witamy wszystkich przedszkolaków oraz rodziców we wtorek.Zapowiada się piękny dzień, mamy nadzieję, że nasze dzisiejsze propozycje spodobają się dzieciom. Zaczynamy!
Temat : Sport i ruch to zdrowie – każde dziecko Wam to powie!
1. Przeczytajcie samodzielnie, z pomocą rodzica lub posłuchajcie wiersza A. Świętochowskiego pt. „Sport“ czytanego przez rodzica.
KAŻDY PRZEDSZKOLAK O TYM WIE:
CHCESZ BYĆ ZDROWYM RUSZAJ SIĘ!
SPORT TO BARDZO WAŻNA SPRAWA
SĄ REGUŁY, JEST ZABAWA.
PRAWĄ NOGĄ WYPAD W PRZÓD
I RĄCZKAMI ZAWIĄŻ BUT.
POWRÓT, PRZYSIAD, DWA PODSKOKI
W MIEJSCU BIEG I SKŁON GŁĘBOKI
WYMACH RĄCZEK W TYŁ, DO PRZODU
BY RANNEGO NIE CZUĆ CHŁODU.
Słowa w wierszu podpowiadają nam , że wszyscy powinniśmy się ruszać , tańczyć i ćwiczyć. Ale dlaczego? Czy wiecie? Spróbujcie porozmawiać o tym z rodzicami.
2. Zapraszam was teraz do zabawy przy muzyce.
Dzieci starsze – piosenka ,, Zygzak "
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Dzieci młodsze – piosenka ,,Skaczemy, biegamy "
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Mam nadzieję ,że zabawy taneczne dostarczyły Wam mnóstwo energii i przyjemności.
3. Teraz poćwiczymy umiejętności matematyczne.- przeliczanie, określanie wielkości , spostrzeganie i logiczne myślenie.
Popatrzcie uważnie na poniższe przykłady i rozwiążcie zadania.
Zadania dla dzieci młodszych:
Zadania dla dzieci starszych:
Mam nadzieję, że zadania nie sprawiły wam trudności.
4. Zachęcam was do wspólnych zabaw z rodzicami na świeżym powietrzu.Oto propozycje:
Dzieci starsze:
- Poskaczcie w gumę lub na skakance
- Pobawcie się w berka z rodzicami, w chowanego lub w zabawę ciepło-zimno.
- pograjcie w piłkę nożną
- a może wyścigi , biegi ( zróbcie dwie linie – start i meta )
- może jazda na rowerze lub hulajnodze
Dzieci młodsze:
- poskaczcie na jednej nodze 3 razy a potem na drugiej
- zróbcie kilka pajacyków
- porysujcie kredą po chodniku
- z mamą i tatą łapcie i rzucajcie piłkę.
Ruch i sport to zdrowie, każdy przedszkolak wam to powie !!- życzymy wam super zabaw na świeżym powietrzu:):)
Iwona Jankowska, Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- poniedziałek -15 czerwca
Dzień dobry wszystkim dzieciom i rodzicom w poniedziałek. Rozmawialismy już o pojazdach lądowych i powietrznych, dziś pora na pojazdy wodne.Czy wiecie, jakie to są pojazdy i po czym się poruszają? Wymieńcie kilka przykładów.
Zabieramy was dzisiaj w "Rejs statkiem".
1.Zaczniemy od zabawy ruchowej doskonalącej sprawność fizyczną naszego ciała oraz mowę. Pod każdą nazwą pojazdu ukryło się ćwiczenie do wykonania. I tak:
- statek - stoimy w lekkim rozkroku, przenosimy ciężar z lewej strony na prawą z równoczesnym naśladowaniem szumu morza "szszsz".
- autobus - stoimy w lekkim rozkroku, naśladujemy trzymanie kierownicy, przechylanie tułowia w zależności od kierunku jazdy.
- rakieta- w siadzie po turecku unosimy całe ciało do pozycji pionowej z jednoczesnym unoszeniem rąk do góry;
- pociąg- na stojąco poruszamy się do przodu z jednoczesnym naśladowaniem odgłosu pociągu "ciuch, ciuch"i rysowaniem kół obiema dłońmi.
Na statku najważniejszą rolę odgrywa kapitan. Kapitan dba o bezpieczeństwo załogi, wydaje polecenia i prowadzi statek trzymając ster. Nigdy nie opuszcza statku na morzu i z pokładu schodzi jako ostatni. Marynarze wykonują jego polecenia i rozkazy.
Napewno każdy z was chciałby zostac kapitanem, prawda?
2. „Kapitan statku”- ćwiczenia narządów artykulacyjnych połączone z ćwiczeniami oddechowymi.
Poproście mamę/tatę o powolne czytanie teksu. Spróbujcie naśladować czynności o których będzie mowa:
Kapitan statku ma różne humory. Kiedy jest zadowolony śmieje się radośnie „ho, ho,ho". Także marynarze wtedy się śmieją – ha,ha,ha. Nawet mała myszka, która mieszka pod pokładem śmieje się wtedy cichutko- hi,hi,hi. Kapitan uśmiecha sie do marynarzy wykonujących prace na statku (- zmiana układu ust uśmiech-ryjek). Czasami wesoło pogwizduje (wykonywanie ruchów imitujących gwizdanie). Kiedy jednak się zdenerwuje nadyma się ze złości jak balon (- nadymanie policzków i powolne wypuszczanie powietrza ustami lub nosem). Kiedy jest bardzo zły prycha i parska jak koń. (-prychanie). Czasami nawet kląska głośno językiem (kląskanie), ale te jego humory szybko mijają i cała załoga bierze się do pracy.
Marynarze, jak wiecie pływają po morzach i oceanach. W trakcie tych podróży odwiedzają różne krainy, wyspy i w związku z tym przez długi okres czasu mieszkają na statku.
Pomyślcie przez chwilę, co marynarze mogą robić na statku?- podajcie przykłady ( np. śpią, czytają książki, śpiewają, sprzątają, gotują, łowią ryby itp.). A co jest przysmakiem wszystkich marynarzy? Oczywiście, że ryby, skoro tyle czasu marynarze spędzają na morzu. Marynarze zajmują się łowieniem ryb, które później kucharz przygotowywuje dla nich na obiad. Marynarze sprzątają swój statek, pokład statku oraz swoje kajuty. Podczas szorowania, zamiatania i mycia śpiewają marynarskie piosenki.
3. Zapraszam was teraz do zabawy przy piosence "Ocean nam nie straszny" Śpiewających Brzdąców. Uruchomcie wyobraźnię układając proste kroki taneczne do utworu.
https://www.youtube.com/watch?v=F5xtCa4MPjk
4. "Statki, żaglówki, łodzie"- praca plastyczno-techniczna
Moi drodzy nawiazujac do dzisiejszego tematu zachęcam was do podjęcia jeszcze jednej aktywności. Zastanówcie się i zróbcie z różnych materiałów plastyczno-technicznych jakie macie w domu pojazd wodny. Może to byc kompozycja płaska, a może też być i przestrzenna.
Pozdrawiamy was serdecznie i życzymy udanego, spokojnego, zdrowego popołudnia:)
Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn, Iwona Jankowska
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- środa-10 czerwca
Dzień dobry w środę. Witamy tych starszych i tych młodszych przedszkolaków oraz Rodziców. Dzisiejszym tematem zajęć będą pojazdy powietrzne.
1. "Jaki to pojazd?- zabawa słowna rozwijająca mowę i myślenie.Odgadnijcie zagadki a poznanie niektóre pojazdy powietrzne.
- Chociaż nie jest ptakiem, jak ptak w górze leci. (Samolot )
- Ma skrzydła tak jak samolot,pilot w nim sterów dotyka, ogon ma też jak wiadomo i tylko nie ma silnika. ( Szybowiec )
- Dzieci go kochają i wznoszą do góry, dorośli fruwają nim aż pod chmury. ( Balon )
Teraz popatrzcie na poniższe plakaty, rozpoznajecie już pojazdy? Spróbujcie je nazwać.
2. Przeczytajcie sami lub poproście rodziców o przeczytanie wiersza M.Berowskiej pt. "Kto najszybszy, kto najważniejszy". Słuchajcie uważnie, potem udzielcie odpowiedzi na poniższe pytania.
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.
Dzieci młodsze:
- Jakie pojazdy wystąpiły w wierszu?
- Jak poruszają się pojazdy i jakie odgłosy wydają ? Potraficie pokazać?
- pociąg pędzi – ciuf, ciuf, ciuf
- samolot lata – uuuuuuuu
- samochód jeździ – klakson -pip-pip-pip-pip
- hulajnoga jeździ– szur-szur-szur
- motor jeździ – bry-bry-bry
Dzieci starsze:
- O co się sprzeczały pojazdy ?
- Który pojazd jest najszybszy ?
- Który pojazd jest najważniejszy i dlaczego?
- Wymień znane Ci pojazdy które poruszają się po lądzie, w powietrzu i po wodzie.
3. Zapraszam was teraz do zabawy ruchowej ,,Lot samolotem" do piosenki ,,Jestem pilotem".
https://www.youtube.com/watch?v=JEvAczwCSIg
Ruchy i ćwiczenia pomagające odtworzyć zabawę muzyczno-ruchową:
- wsiadają do samolotu – podnoszą prawą , później lewą nogę i wsiadają
- zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach
- włączają silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają
- obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę
- lecimy w chmurach – rozkładamy ręce na boki i biegamy.
4. Na koniec dzisiejszych zajęć proponuję pracę plastyczno-techniczną z rolki po papierze toaletowym pt. "Mój samolot".
Dzieci młodsze mogą wykonać samolot z pomocą rodzica lub wykleić plasteliną wydrukowany przez rodzica samolot.
Iwona Jankowska, Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- wtorek -9 czerwca
Witajcie dzieciaki, potraficie już wymienić pojazdy ,które jeżdżą po naszych drogach i po szynach. Dzisiaj wybierzemy się na wieś i dowiemy się jakie maszyny potrzebne są rolnikowi do pracy na polu.
Mateusz z grupy II i inni chłopcy ,którzy interesują się maszynami rolniczymi z pewnością bedą dzisiaj zadowoleni.
- Na dobry początek aby dobrze nam się pracowało troszkę się poruszamy. Zaproście do zabawy mamę,tatę,rodzeństwo.
"Ręce do góry"- piosenka
https://youtu.be/OmAZquWgp9Ahttps://youtu.be/OmAZquWgp9A
- Wybieramy się na wycieczkę do gospodarstwa rolnego. Rolnik, którego nazywają również farmerem hoduje różne zwierzęta i również pracuje w polu gdzie rosną zboża ,kukurydza , ziemniaki. Do pracy w polu potrzebne są różne maszyny rolnicze.
Najważniejszym pojazdem dla rolnika jest traktor ,który nazywać możemy również ciągnikiem.
Posłuchajcie piosenki o traktorze:
https://youtu.be/hDWYg4RwEd4 „Olek i traktorek”
Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.
Kiedyś zamiast traktora do pracy w polu używano koni
Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona
a kiedyś tak wyglądała orka w polu.
Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
Kiedyś koszono za pomocą koni lub narzędziem, które nazywa się kosa.
Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.
Kiedyś robiono to ręcznie i ustawiano siano w tak zwane snopki.
Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.
A tak wyglądał siew zboża dawniej.
Poznaliście najważniejsze maszyny rolnicze, które bardzo pomagają rolnikowi w ciężkiej pracy.
Jeśli kiedyś będziecie na wsi na pewno zobaczycie niektóre z tych maszyn ale uwaga : dzieciom nie wolno bez opieki dorosłych zbliżać się do tych urządzeń !
*Dzieci młodsze- powiedzcie, która maszyna podobała się wam najbardziej i czy pamiętacie do czego ona służy.
*Dzieci starsze : wymieńcie nazwy przedstawionych maszyn i powiedzcie na jaką głoskę rozpoczyna się ich nazwa, podzielcie ją na sylaby.
- Teraz czas polecamy małe co nieco: owocowo zawsze zdrowo !!!
Teraz zadanie plastyczne : Dzieci młodsze :
Proszę pokolorujcie obrazek z traktorem , może jeszcze coś dorysujecie oprócz traktora np. jakąś maszynę
Dzieci starsze :
Praca plastyczna: traktor Spróbujcie wykonać traktor, używając do tego rolek po papierze toaletowym, nakrętek i papieru kolorowego.
Myślimy ,że zaciekawiły was maszyny rolnicze . Czekamy na zdjęcia z efektami waszej pracy.
Pozdrawiamy
Małgorzata Augustyn, Katarzyna Bąk ,Iwona Jankowska
Strona 3 z 5