Nauczanie zdalne
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków-poniedziałek-8 czerwca
Dzień dobry przedszkolaki i rodzice w poniedziałek. W tym tygodniu zajęcia zdalne dotyczyły będą pojazdów lądowych,powietrznych oraz wodnych.Mamy nadzieję, że tematy wam sie spodobają i chętnie podejmiecie z rodzicami w domu różne aktywności.
Temat: ,,Pędzi, mknie po szynach – pociąg".
1. Spróbujcie przeczytac samodzielnie lub poproście rodziców o przeczytania fragmentu wiersza Juliana Tuwim pt.„Lokomotywa”.Słuchajcie uważnie treści wiersza ponieważ później trzeba będzie udzielić odpowiedzi na pytania.
Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa -
Tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha.
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch - jak gorąco!
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
Już ledwo sapie, już ledwo zipie,
A jeszcze palacz węgiel w nią sypie.
Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali,
I pełno ludzi w każdym wagonie,
A w jednym krowy, a w drugim konie,
A w trzecim siedzą same grubasy,
Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy.
A czwarty wagon pełen bananów,
A w piątym stoi sześć fortepianów,
W szóstym armata, o! jaka wielka!
Pod każdym kołem żelazna belka!
W siódmym dębowe stoły i szafy,
W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,
W dziewiątym - same tuczone świnie,
W dziesiątym - kufry, paki i skrzynie,
A tych wagonów jest ze czterdzieści,
Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
Lecz choćby przyszło tysiąc atletów
I każdy zjadłby tysiąc kotletów,
I każdy nie wiem jak się natężał,
To nie udźwigną - taki to ciężar!
Dzieci młodsze:
- Jaki pojazd stał na stacji?
- Co do lokomotywy zostało doczepione?
- Jak zachowywała się lokomotywa?
Dzieci starsze:
- Co palacz wsypywał do lokomotywy?
- Kto siedział w wagonach? Podajcie kilka przykładów.
- Ile mniej więcej wagonów doczepionych zostało do lokomotywy?
Wiecie już, ze każdy pociąg składa się z lokomotywny i wagonów.
2. Zapraszam was teraz do zabawy przy piosence. Mam nadzieję, że wyobraźnia podpowie wam jak można zilustrować słowa piosenki.Podczas zabawy usłyszycie także, kto prowadzi pociąg i jak nazywa sie przystanek, w którym zatrzymują się pociągi.
Dzieci starsze:
Piosenka ,,Jedzie pociąg z daleka"
https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio
Dzieci młodsze:
Piosenka ,, Ze stacyjki siedmiu smutków"
https://www.youtube.com/watch?v=P_KzZUY2kzc
Po torach, po szynach jeździ pociąg z miasta do miasta , a zatrzymuje się na stacji kolejowej.
Na stacji kolejowej, w kasie biletowej kupujemy bilety na pociąg.
Na przyjazd pociągu możemy poczekać w poczekalni a ciążki bagaż możemy oddać do przechowalni lub nadać na bagaż i on też pojedzie z nami w podróż pociągiem.
Na stacjach pracują kolejarze. Na pewno widzieliście kolejarza z lizakiem i z gwizdkiem to bardzo ważna osoba – zawiadowca stacji – ten pan czuwa kiedy może odjechać pociąg ze stacji.
O bezpieczeństwo podróznych w pociągach dbają konduktorzy. Oni także sprawdzają bilety i wskazują wolne miejsca w pociągu.
3. "Pociąg"- praca plastyczna.
Zachęcam was teraz do wykonania pracy. Na białych kartkach narysujcie pędzący pociąg. Dorysujcie elementy obrazka wg własnego pomysłu np. domy, stacje, drzewa,góry, słońce itp.
Kiedy zrobicie zadania zrelaksujcie się. Poniżej przesyłam linki z bajkami dla dzieci o pociągach:
Dzieci starsze ,,Tomek i przyjaciele - Filip na ratunek"
https://www.youtube.com/watch?v=O1WhYSFTrdE
Dzieci młodsze ,,Stacyjkowo Zosia i syrena:
https://www.youtube.com/watch?v=D7xBP0OiyCM
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców:)Życzymy Wam miłego dnia i super zabawy:)
Iwona Jankowska, Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- 5 czerwca
Witamy wszystkich przedszkolaków i Rodziców w piątek.
Dzisiejsze propozycje zadań i zabaw będą dotyczyły tematu: Dla dzieci zabawa to dobra sprawa.
1. Zaczniemy dzisiaj zagadkami – poproście rodziców o przeczytanie lub spróbujcie przeczytać samodzielnie.
Dzieci starsze:
- Na czym jeździsz wesoło i kręcisz się wkoło ? (Karuzela)
- Są na nich huśtawki,ławki i drabinki.Latem się tu bawią chłopcy i dziewczynki.(Plac zabaw)
- Lata w górze, lecz na sznurze.(Latawiec)
- Kolorowe tanecznice,tańczą po papierze. Ostre główki mają, jak się nazywają ?(Kredki)
Dzieci młodsze:
- Oczy zamyka i mówi ,,mama" - w sukienkę przebierzesz ją sama.(Lalka)
- Mała deseczka na długim sznurze, raz jesteś na dole, raz jesteś na górze.(Huśtawka)
- Postaw na niej jedną nogę,a natychmiast rusza w drogę.(Hulajnoga)
Myślę że wspaniale Wam poszło i wszystkie zagadki odgadliście bez problemu. Brawo:)
2. Teraz zapraszam was do zabawy przy muzyce.Poskaczcie trochę, rozruszajcie ręce, nogi i całe ciało.
Dzieciom starszym 5,6-letnim proponuję piosenkę pt. ,,Duży i mały skok".
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Dzieci młodszym 3,4-letnim piosenkę pt. ,, Ręce do góry".
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
3. Zapraszam was teraz do rozwiązania zadań ćwiczących myślenie, spostrzeganie, przeliczanie elementów. Usiądźcie wygodnie, skoncentrujcie się i spróbujcie rozwiązać.
Zadania dla dzieci młodszych:
Zadania dla dzieci starszych:
Jeśli macie ochotę rozwiązujcie zadania w kartach pracy, które macie w domu.
Życzymy wam i Waszym rodzicom udanego wekeendu i do zobaczenia w poniedziałek:)
Iwona Jankowska, Katarzyna Bąk , Małgorzata Augustyn
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- 4 czerwca
1.Na początek „Powitanka”. W zabawie tej będziemy rozwijać motorykę dużą, koncentrację uwagi i myślenie.
Jeśli uznacie, za każdym razem , że zdanie was dotyczy:
- podskoczcie w górę obunóż 4 razy licząc głośno
- witam dzieci, które mają dziś dobry humor;
- witam dzieci, które lubią rysować kredkami;
- zróbcie 3 poprawne przysiady
- witam dzieci, które lubią jeździć na rowerze;
- witam dzieci, które lubią jeść truskawki;
- przejdźcie na czworakach od linii startu do linii mety wskazanej przez rodzica
- witam dzieci, które lubią grać z rodzicami w gry planszowe
- witam dzieci, które potrafią do 10 policzyć po angielsku:)
Mam nadzieję, że każdy poczuł się powitany:)
2. Teraz poćwiczymy mowę, myślenie i uwagę na czytanym tekście.
Wszystkie dzieci na całym świecie lubią bawić się zabawkami. Zabawki każdego dnia czekają na was z utęsknieniem, aby stać się waszymi partnerami do zabawy i rozwoju. Lecz czy wy przedszkolaki należycie o nie dbacie?
Posłuchajcie zatem, co czują zabawki, kiedy źle są przez dzieci traktowane.
Przeczytajcie samodzielnie, z pomocą rodzica lub poproście rodziców o przeczytanie wiersza H. Cenarskiej pt. „Taka Zosia”, spróbujcie odpowiedzieć na pytania budując piękne zdania:
BYŁA SOBIE TAKA ZOSIA, CO ZABAWKI WCIĄŻ NISZCZYŁA.
CIĄGLE NOWE KUPOWAŁA, LECZ SIĘ O NIE NIE TROSZCZYŁA.
TE ZABAWKI WCIĄŻ O ZOSI SZEPTEM Z SOBĄ ROZMAWIAŁY,
ŻE PO PROSTU JEJ NIE LUBIĄ I CZYM PRĘDZEJ UCIEC CHCIAŁY!
MIŚ BEZ NOSA, PIES BEZ UCHA, PAJAC, CO SIĘ JUŻ NIE RUSZA.
LALKI MAŁE, LALKI DUŻE, WSZYSTKIE MAJĄ SMUTNE BUZIE,
KLOCKI LEGO TEŻ ZMARTWIONE, BO PO KĄTACH ROZRZUCONE.
NO I PROSZĘ, POSŁUCHAJCIE, CO SIĘ STAŁO DNIA PEWNEGO.
WSZYSTKIE W POLSKĘ WYRUSZYŁY: LALKI, PAJAC, KLOCKI LEGO.
ZOSIA SZUKA, WSZYSTKICH PYTA - BEZ ZABAWEK JEST JEJ NUDNO.
CZY ZABAWEK KTOŚ NIE WIDZIAŁ? BO WYTRZYMAĆ BEZ NICH TRUDNO...
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jak miała na imię dziewczynka z wiersza?
- Co robiła z zabawkami?
- Czy zabawki lubiły Zosię?
- Czy zabawki w pokoju Zosi były szczęśliwe?
- Co zrobiły zabawki?
- Jak czuła się Zosia, kiedy została bez zabawek?
Mam nadzieję, że wasze zabawki w waszym pokoju są szczęśliwe i każda ma swoje miejsce na półeczce.
3. Zapraszam was teraz do zabawy matematycznej z elementami j.angielskiego w układanie rytmów z zabawek.
Do zabawy potrzebne będą zabawki: kredki, książeczki, klocki, samochodziki( chłopcy), laleczki (dziewczynki).
W zabawę możemy wpleść elementy z języka angielskiego i utrwalić słownictwo:
Kredka –crayon np. blue crayon (niebieska kredka)
Książka- book
Klocek- block np. green block (zielony klocek)
Samochód – car
Lalka-doll, laleczka- dolly
Dzieci młodsze:
Układają rytm z dwóch lub trzech rodzajów zabawek np.
Kredka, książka, kredka…………..
Crayon, book, crayon……….
Samochód, kredka, książka, samochód………….
Car, crayon, book, car……………………………..
Dzieci starsze:
Układają rytm z trzech, czterech rodzajów zabawek:
Kredka, lalka, lalka, klocek, kredka, ……………………………….
Crayon, doll, doll, block, crayon, …………………….
Samochód, klocek, kredka, książka, samochód………………………
Car, block, crayon, book, car………………………………..
4. Zabawa plastyczna „Moja ulubiona zabawka”.
Narysujcie na kartce dowolną techniką swoją ulubioną zabawkę.
Dzieciom młodszym mogą pomóc rodzice.
Starszaki i 5-latki proszę, aby zrobiły ramkę dookoła i podpisały się.
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców:)
Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn, Iwona Jankowska
Propozycje zabaw i zajęć z edukacji zdalnej dla wszystkich przedszkolaków- 3 czerwca
Temat: Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci!!!!
Dzień dobry przedszkolaki i Rodzice w środę. Mamy nadzieję, że razem z nami śmiało pokonujecie trudy edukacji zdalnej i zadania wam nie straszne.
- O czym będą dzisiejsze zajęcia? Dowiecie się po przeczytaniu samodzielnie lub z pomocą mamy/taty fragmentu wiersza D. Gellner pt. „Dzieci”.
„WSZYSTKIE DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE
SĄ TAKIE SAME-LUBIĄ SKAKAĆ NA JEDNEJ NODZE
I LUBIĄ ZANUDZAĆ MAMĘ.
WSZYSTKIE DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE
ŚPIEWAJĄ WESOŁE PIOSENKI I BYLE KAMYK,
BIORĄ JAK SKARB DO RĘKI….”
DOMYŚLACIE SIĘ JUŻ?
Macie rację dzisiaj porozmawiamy sobie o ulubionych zabawach dzieci.
- Spójrzcie na obrazki. Co lubią robić wszystkie dzieci na całym świecie? Jakie zabawy lubią najbardziej?- porozmawiajcie o tym z rodzicami.
A wy jakie zabawy lubicie? Podajcie kilka przykładów.
- Zapraszam was teraz do włoskiej zabawy „A ram sam sam”. Kliknijcie w poniższy link i pobawcie się razem z innymi dziećmi.
Uwaga będzie coraz szybciej:)
https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg
Mam nadzieję, że zabawa dostarczyła wam mnóstwo energii i przyjemności.
- Teraz poćwiczymy umiejętności matematyczne tj. przeliczanie, określanie wielkości, spostrzeganie wzrokowe i myślenie. Spójrzcie proszę na poniższe przykłady i rozwiążcie zadania.
Zadania dla dzieci młodszych:
Zadania dla dzieci starszych:
Jestem przekonana, że super wam poszło.
Moi drodzy na dzisiaj to już koniec. Jeśli macie ochotę zróbcie dowolne zadanie z kart pracy. Poproście mamę/tatę o przeczytanie polecenia.
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców:)
Katarzyna Bąk, Małgorzata Augustyn, Iwona Jankowska
Strona 4 z 5