Kolorowe zabawy - Jak narysować dinozaura?

Dinozaury to wdzięczny temat ,którym fascynuje się wiele dzieci. Oto propozycja jak można za pomocą prostych form można narysować stegozaura.Przygotuj:kartkę papieru formatu A4,kredki,kolorowe flamastry.Dinozaura możesz pokolorować najpierw kolorowymi kredkami,pokrywając go drobną kratką,a później wypełniając kolejno wnętrza kółkami i kwadracikami. Można wypróbować innej techniki wykonania w postaci wycinanek. Trochę papieru z kolorowych czasopism,klej,nożyczki i twoja wyobraźnia,sprawią że wolny czas spędzimy przyjemnie i ciekawie. Życzę wielu kreatywnych pomysłów.I do dzieła!

 Propozycja od pani Lucyny Żygadło

K.Bąk

Wiosenne zabawy matematyczne- zadania na wtorek 24 marca

Nie mogliśmy razem powitać wiosny  ale każdy z nas zauważa ją za oknem. Tematyka wiosenna dostarcza mnóstwa inspiracji do rozwijania umiejętności posługiwania się liczebnikami. Zaprezentowane wiosenne zabawy liczbowe angażują dzieci do przeliczania, używania liczebników porządkowych i porównywania liczebności zbiorów. Pozdrawiam was dzieciaki  i waszych  rodziców wiosennie  i życzę udanej zabawy.  

Jeśli to możliwe wykonane zadania wydrukujcie i przynieście ze sobą do przedszkola gdy będziemy już mogli być  razem.

Propozycje:  pani Małgosi Augustyn

K.Bąk

zadania specjalne na poniedziałek 23 marca

Propozycja od pani Beaty Czerwińskiej 

Witam , proponuję następne zabawy – jak wspomagać rozwój mowy dziecka w domu.
Trening oddechowy – celem treningu jest kształtowanie prawidłowych nawyków oddechowych podczas spoczynku i podczas mówienia, zwiększenie pojemności płuc , wzmacnianie wydechu , poprawa jakości mowy,rozruszanie przepony.
Zabawy :
Burza w szklance wody ”-do zabawy będzie nam potrzebna słomka (do tej zabawy dzieci lubią  wybierać kolor słomki) -wydmuchiwanie powietrza przez słomkę do szklanki z wodą -  -wdech nosem , wydech ustami,
Trzymanie słomki nad wodą i delikatne dmuchanie – powstaje „dołek” na powierzchni wody (można zabawić się z dzieckiem podczas kąpieli, pod nadzorem rodzica) ,
Picie napojów przez słomkę.
Wiatraczek”- (do tej zabawy możemy użyć wiatraczka, którego wykonanie zaproponowała nauczycielka Lucyna Zygadło)-dmuchanie ciągłym strumieniem na wiatraczek- wdech nosem , wydech ustami .Do tej zabawy możemy również wykorzystać: piłeczkę pingpongową , piórka ,papierową kulkę.
Balonik” -nabieramy powietrza w policzki i powoli je wypuszczamy.
Wąż ”-naśladowanie syczenia węża (sss….),
Lokomotywa”-wdech i na przemian wydech powietrza raz prawym , raz lewym kącikiem ust.
Samogłoski ”wymawianie samogłosek na długim wydechu a, o ,u , e ….
                                             ZABAWA – „Spacer z pieskiem”
Pomoce :dwa klocki, plastikowy talerzyk.
Wierszyk:
(1)  
        Pisze Pani na maszynie:
(2)  
       Aaa mam nowego psa
(3)  
       Ooo jest mu smutno
(4)  
      Iii patrzy już na drzwi
(5)  
      Eee bawić dziś się chce
(6)  
    Uuu pójdzie znów do parku
(7)  
    Yyy jest już wesoły.
                       Opis zabawy :
Przed dzieckiem leży plastikowy talerzyk i dwa klocki . Otrzymane rekwizyty pełnią funkcję maszyny do pisania .Rodzic recytuje wiersz , a dziecko uderza rytmicznie klockami o plastikowy talerzyk(1). (2-7)wypowiadając samogłoskę dziecko nie uderza w talerzyk ,podczas słów wierszyka kontynuuje grę.
Życzę miłej zabawy z dziećmi. Beata Czerwińska .
 
 Zabawa pochodzi z książki : "Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka” M.Staniek
Wyścigi
Propozycja zabawy Barbary Jurek
 
Proponuję grę "Wyścigi", która wyzwala sporo emocji, ale także uczy wytrwałości, umiejętności znoszenia porażki, rozwija mała motorykę, koordynację wzrokowo -  ruchową, ćwiczy liczeni i pamięć, rozwija umiejętność planowania ruchów.
Aby przeprowadzić grę należy upewnić się czy dziecko potrafi "pstrykać" palcami. Umiejętność tę możemy poćwiczyć w zabawie "Strzelam gole jak Lewandowski". Rysujemy tor dla nakrętki od butelki, bramką może być pudełko. Strzelają wszyscy chętni na przemian. Dziecko liczy ilość goli. Kiedy jesteśmy gotowi przechodzimy do dalszej części. rysujemy dwa tory np: na kartonie, kredą na podłodze (jeśli jest taka możliwość), wylepiamy taśmą. Zaznaczmy linię startu, ustalamy zasady np: jeśli nakrętka wyjdzie poza tor uczestnik wraca na linię startu. Dla urozmaicenia możemy postawić przeszkody, które należy ominąć. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Jednocześnie w grze bierze udział 2 zawodników.
Dzieci uwielbiają rywalizację, ale w wieku przedszkolnym jeszcze słabo radzą sobie z porażką. Dlatego ważne jest aby umożliwić przegranemu rewanż. Rewanż jest informacją - nie wszystko stracone, jest szansa na wygraną (sukces). Zatem życzę wielu zwycięstw i super zabawy.
Barbara Jurek

  

 

 

 

polecane linki na dziś :) 

ZABAWY RUCHOWE I GIMNASTYCZNE DLA PRZEDSZKOLAKÓW 

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/?fbclid=IwAR1vNWOC6lU6hIIBHrTFIwO89JlWoO-xlZUkoElT5IOaxN0cep77EmPwJns

zdalne lekcje proponowane przez Serwis Rzeczypospolitej Polskiej gov.pl

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/oddzial-przedszkolny2

 

J.G.

 

 

COLORFUL TOWER- zabawa z kolorowymi klockami

W poniedziałek na zadanie powtórka kolorów.  Zachęcam rodziców do wspólnej zabawy z pociechami w domu, z tymi młodszymi i z tymi starszymi. Zabawa ma na celu utrwalenie kolorów a także uczy uważnego słuchania poleceń w j.angielskim. Przed przystąpieniem upewnijmy się, że dziecko rozróżnia kolory i powtórzmy nazewnictwo kolorów po angielsku.

W ramach przypomnienia:

Blue (niebieski), red ( czerwony), yellow ( żółty), pink ( różowy), white ( biały), green (zielony), black (czarny), orange ( pomarańczowy), purple (fioletowy), brown ( brązowy)

Do zabawy potrzebne będą klocki:):) kolorowe, mogą być lego duplo, waflowe, drewniane itp.

Zabawa polega na układaniu klocków w odpowiednim kolorze jeden na drugim ( wieży) zgodnie z poleceniami rodzica lub starszego rodzeństwa.

Put a red block on the carpet. (Połóż czerwony klocek na dywanie)

Take the blue block  and put it on the red block.( Weź niebieski  klocek i połóż go na czerwonym)

Take the yellow block and put it on the blue block. ( Weź żółty klocek i połóż go na niebieskim)

Take the green block and put it on blue block. ( Weź zielony klocek i połóż go na niebieskim.) itd.

Na końcu możemy dziecko zapytać o ilość wykorzystanych klocków:

How many blocks does your tower have? Point and count. (wskaż i policz)

 

Have fun and good luck:)

Przygotowała: K. Bąk

zadania specjalne -efekty pracy dla dzieci chętnych

Okres kwarantanny to trudny czas dla nas wszystkich, dlatego miło nam, że rodzice i dzieci podjęli wyzwanie pt. "Zadania specjalne". Są to zadania dedykowane dla chętnych dzieci z naszego przedszkola, a redagowane przez nauczycielki w naszej placówce. Codziennie pojawiają się nowe propozycje z zaproszeniem do pracy w domu :) Dziękujemy za państwa zaangażowanie . W tym tygodniu swoje prace podesłali nam :

Olek Jankowski z gr II, Ania Szpytko z grupy III, Wiktorek  Warchał z grupy III, Filipek Śliwiński z grupy III, Wojtuś Jankowski z grupy VI. 

Oto efekty ich pracy :

  

 

i pamiętajmy ... #zostanwdomu

 

Joanna Gnatowicz.

Copyright © Topnet 2014