REBUSY- ZADANIA NA CZWARTEK 26 MARCA
Nauka czytania wymaga poświęcenia i wytrwałości. Warto więc wplatać to wszystko w pasjonującą zabawę i ciekawe zajęcia. Rebusy to zadania, które mają wysokie walory edukacyjne. Przy rozwiązywaniu rebusów dziecko trenuje analizę i syntezę głoskową, doskonaląc naukę czytania. Jest to zabawa dająca wiele radości i satysfakcji z rozwiązania zagadki.
Zapraszam do rozwiązywania dzieci 6- letnie.
ZADANIA PRZYGOTOWAŁA: Lucyna Żygadło
K.Bąk
zadanie specjalne na środę 25.03 (2)
Propozycja (1) od pani Renaty Wantuch.
Przyszła wiosna!
Ale to już wiecie
Od razu weselej
robi się na świecie.
I stąd kolejna propozycja- WIOSENNY OGRÓDEK
Możemy wykorzystać różne nasiona ale dziś proponuję fasolę, rzeżuche, owies.
Oprócz nich potrzebne będą wg uznania-słoik, doniczka, podstawka, stara filiżanka.. itp.... oraz gaza, gumka lub sznurek, trochę ziemi do kwiatków.
Zaczynamy..
Do słoika wlewamy wodę, do innych pojemników wsypujemy ziemię. Na słoiku umieszczamy gazę. Dajemy na nią fasolki. W pojemnikach z ziemią wysiewamy rzezuche i owies. Przy okazji możemy je pooglądać, porównać..
Podlewamy. Nasiona przykrywa y cieńką warstwą ziemi jak pierzynką. I znów lekko podlewamy.
I gotowe! Wszystko na parapet odkładamy. A teraz czekamy... Codziennie lekko podlewamy i obserwujemy, co się będzie działo.
Słonko roślinki ogrzeje, woda odżywi i napoi a Wy MALI BADACZE PRZYRODY nad wszystkim czuwać będziecie. Od Was wiele zależy więc dbajmy o nasz ogródek.
Udanej zabawy
Propozycja (2) od pani Ewy Banach
Zadanie graficzne "Krasnal szuka skarbów w labiryncie"
Cel: kształtowanie orientacji kierunkowej w zakresie odróżniania stron prawa – lewa, góra – dół.
Gimnastyka buzi i języka z Osiołkiem i Kubusiem Puchatkiem.
#zostańwdomu
J.G.
zadania specjalne -efekty pracy dla dzieci chętnych 23.03-27.03
Okres kwarantanny to trudny czas dla nas wszystkich, dlatego miło nam, że rodzice i dzieci podjęli wyzwanie pt. "Zadania specjalne". Są to zadania dedykowane dla chętnych dzieci z naszego przedszkola, a redagowane przez nauczycielki w naszej placówce. Codziennie pojawiają się nowe propozycje z zaproszeniem do pracy w domu :) Dziękujemy za państwa zaangażowanie . W tym tygodniu swoje prace podesłali nam :
Antoś i Franuś Matuła gr. IV, Oluś i Wojtuś Jankowscy gr II i VI, Zuzia Fujarczuk gr VI, Karol Dwojak gr III , Franek i Jasiek z grupy I i V , Jaś z grupy IV, Ania i Helenka Szpytko (gr III i VI), Dominik Siwiecki gr III, Wiktorek Warchał gr III, Damianek Ćwikliński gr III, Martusia Gawlita gr III oraz Kacper Słaboń gr IV
Dziękujemy :)
#zostańwdomu
Joanna Gnatowicz
Wiosenne Sudoku - Sudoku Spring- zabawa na środę 25 marca
Zabawa „Sudoku” polega na rozmieszczeniu brakujących obrazków w taki sposób, żeby nie powtarzały się ani w pionie, ani w poziomie. Zabawa doskonali m.in logiczne myślenie, koncentrację i spostrzeganie wzrokowe, uczy myślenia a jeśli dziecko zrobi obrazki do gry samo rozwija wyobraźnię, umiejętności manualne czy plastyczno-techniczne.
Do wiosennej zabawy potrzebne będą:
- Dla dzieci młodszych plansza 3x3 okienka ( trzy rodzaje obrazków po 3 sztuki)
- Dla dzieci starszych plansza: 4x4 (cztery rodzaje obrazków po 4 sztuki)może być 5x5 ( analog.) lub dla bystrzaków nawet 6x6 (analog.)
Zachęcam do zabawy z wykorzystaniem angielskich słówek i zwrotów:
Sun ( słońce), tree (drzewo), butterfly (motyl), ladybird (biedronka), bee (pszczoła), flower (kwiatek).
Look! ( spójrz)
Tell me! What’s missing here ? ( Powiedz mi, czego tutaj brakuje?)
Myślę, że starszaki a może nawet i młodsze dzieci wraz z rodzicami świetnie się pobawią i miło spędzą czas.
Have fun with your parents:)
Zabawę zaproponowała: Katarzyna Bąk
zadanie specjalne na 24 marca (wtorek)
Propozycja od pani Małgorzaty Moranowicz
FIGURY GEOMETRYCZNE WOKÓŁ NAS
Tak naprawdę otaczają nas figury geometryczne – są ukryte we wszystkich przedmiotach, które mamy w domu. Nie potrzeba szczególnego wysiłku, by dzieci je poznały.
Wystarczy zwracać uwagę na nie uwagę i nazywać je podczas zabaw i codziennych czynności. Dzisiaj zamieszczamy propozycję aktywności, która pomoże dzieciom poznać i utrwalić fi gury geometryczne.
Zaczynamy:
1. PIOSENKA O FIGURACH
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
(lub wpisać na youtobe: piosenka o figurach geometrycznych – DrobNutki
2. WIERSZYK
M.Plata „Pajacyk”
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka
Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Rączki i nogi pajacyka – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.
3. ZABAWY I AKTYWNOŚCI PLASTYCZNE:
- Rysujemy dzieciom na kartkach figury – koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Z takimi konturami możemy już bardzo wiele zrobić. Można układać na tych konturach guziki lub nakrętki od butelek. Dzieci utrwalą sobie kształt figur. Można wziąć farby, kredki, klej, cekiny, bibuły, kolorowe papiery i co tylko macie do dyspozycji.
J. G.