zadania specjalne na 30.03. poniedziałek
Propozycja od Pani Renaty Wantuch .
Hej, hej przedszkolaki!
A może dzisiaj trochę policzymy?
A przy okazji rączkę poćwiczymy?
A w tych zabawach-
Liczymy
Ćwiczymy chwyt szczypcowy palców
Ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową
Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie
Rozpoznajemy i nazywamy cyfry.
Potrzebne będą :
Klamerki, tekturka lub pudełko, kostka lub kostki do gry. Mogą się przydać pisak lub kredki.
Zaczynamy!
Uwaga, uwaga kostką rzucamy. Liczymy oczka i klamerki przypinamy. I tu się przyda pudełko lub tekturka. Udało się? Brawo!
A gdy jesteś trochę starszym przedszkolakiem to wykorzystać możesz cyferki zapisane kredka lub piaskiem.
A wtedy-rzucasz kostką, liczysz oczka, klamerki przypinasz, cyfrę odpowiednią szukasz.. Punkty zdobywasz!
Ale przecież to nie koniec zabawy klamerkami bo możesz rzucać nawet dwiema kostkami.
I tu zadania szybko będą rozwiązane. To nie jest trudne.. Bawię się w dodawanie i odejmowanie
Klamerki przypinamy(dodajemy), odpinamy(odejmujemy) i nawet nie wiadomo kiedy świat matematyki poznajemy.
Udanej zabawy!
J.G.
ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK 30 MARCA
Zadania przygotowane dla dzieci z Klubu Podróżnika grupy VI ,ale zapraszamy do udziału wszystkie dzieci ciekawe poznawania świata. Jak pamiętacie podróżujemy po Ameryce Północnej, odwiedziliśmy Kanadę ,teraz czas na drugi kraj na tym kontynencie czyli Stany Zjednoczone (USA). Odszukajcie ten kraj z rodzicami na mapie lub globusie ,zobaczcie jaki ocean go otacza. W załączniku jest flaga USA wraz ze znanymi symbolami tego kraju. Pomalujcie tą flagę odpowiednimi kolorami ,na pewno rodzice pomogą wam w dobraniu odpowiednich kolorów flagi oraz rozszyfrować te symbole. W tym kraju powstały bardzo lubiane przez was filmy rysunkowe z bohaterami znanymi na całym świecie. Twórcą tych filmów był Walt Disney i od jego nazwiska nazwane są właśnie tak te bajki. Disneyland to nazwa sieci parków rozrywki dla dzieci których wszystkie atrakcje są inspirowane filmami wytwórni Walt Disney . Może kiedyś odwiedzicie ten park ale byłoby zabawa.
W złącznikach odnajdziecie bohaterów tych bajek ,pomalujcie te obrazki i wpiszcie ich imiona. Jeśli nie wszystkie potraficie napisać poproście rodziców o pomoc. Możecie z rodzicami poszukać jeszcze jakieś ciekawe ilustracje o tym kraju. Gdy wrócicie do przedszkola wkleicie te załączniki do waszych zeszytów podróżnika.Pamiętajcie o utrwalaniu znajomości liter i ćwiczeniu czytania prostych tekstów. Czytanie jest bardzo pomocne w poznawaniu świata. Do zobaczenia podróżnicy
Polecam link z nauką czytania https://youtu.be/qgUf_BUKnOQ
ZADANIA PRZYGOTOWAŁA: Małgosia Augustyn
#zostańwdomu
K.Bąk
zadanie specjalne na piątek 27.03
Propozycja od pani Joanny Gnatowicz.
Rozwój motoryki jest bardzo istotny dla prawidłowej sprawności fizycznej, a także ogólnego funkcjonowania dziecka. Jeśli przebiega bez zakłóceń jest doskonalą podstawą do nauki pisania i czytania, koncentracji, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Z aktywnością ruchową wiążą się bardziej szczegółowe pojęcia, tj. umiejętności motoryczne. Można je podzielić na dwie grupy: motorykę dużą oraz motorykę małą. Rozwijanie tych umiejętności w znaczący sposób przyczynia się do poprawy całościowego rozwoju dziecka.
Motoryka duża to obszerne ruchy, w które jest zaangażowane całe nasze ciało lub jego znaczna część, np. ręce i nogi. Jest to taki rodzaj aktywności ruchowej jak: chodzenie, bieganie, skakanie, czołganie się, jazda na rowerze, czy też pływanie.
Motoryka mała natomiast znajduje swe odniesienie we wszelkich ruchach palców i dłoni, czyli ruchach o znacznie mniejszym zakresie, ale wymagających ogromnego skupienia i koncentracji uwagi. Motoryka mała to takie czynności, jak: rysowanie, malowanie, pisanie, ugniatanie czegoś w dłoni, manipulowanie drobnymi przedmiotami, wycinanie.
Ważne jest, aby dziecko rozwijało umiejętności zarówno w dziedzinie dużej, jak również małej motoryki. Jego osiągnięcia w każdej z tych dziedzin nie muszą być jednakowe, jednak dobrze jest, aby miało okazję do ćwiczenia zarówno drobnych, precyzyjnych ruchów, jak i tych dużych.
Proponuję więc zadanie plastyczne pomocne w rozwijaniu motoryki małej .
Dekoracja okienna 3 D -przebiśniegi .
potrzebujemy :
- talerzyk papierowy okrągły (zastąpić możemy kołem wyciętym z bloku technicznego),
- kartki z bloku technicznego w kolorze białym i zielonym
- nożyczki, klej, ołówek
- farbę plakatową- kolor niebieski i pędzelek
- dobre chęci :)
Do dzieła!
Etapy pracy przedstawione są na zdjęciach. Powodzenia!
ps. w roli pomocnika -Dominik Gnatowicz. :)
#zostańwdomu
"Jedzie pociąg z daleka.."-zabawa utrwalająca litery dla dzieci starszych
Zachęcam do rodzinnej zabawy utrwalającej obrazy graficzne liter.
Potrzebne będą:
1. Samodzielnie narysowany lub wydrukowany i pokolorowany przez dziecko pociąg.
2. Małe kartoniki z literami, które dziecko już poznało lub /i których nie utrwaliło jeszcze.
Wokół ilustracji przedstawiającej pociąg rozkładamy literki.
Rodzic śpiewa piosenkę na znaną melodię, a dziecko do wagonika wkłada literkę, jakiej brzmienie usłyszało i rozpoznało.
Jedzie pociąg z daleka,
Ani chwili nie czeka,
Ani chwili nie czeka
I przed „B” ucieka. ( śpiewa rodzic, wymieniając jedną z liter)
Konduktorze łaskawy,
Zabierz „B” do Warszawy . ( śpiewa dziecko i kładzie literkę na jednym z wagoników)
Zabawa toczy się do momentu, aż wszystkie litery wskoczą do pociągu. Zabawę można modyfikować np. dziecko śpiewa a rodzic wkłada litery, możemy dołożyć literkę, której dziecko jeszcze nie zna, aby osłuchiwało się z jej brzmieniem i zapoznawało z obrazem graficznym.
Opracowała: Katarzyna Bąk