PROPOZYCJA ZABAWY DLA GRUP MŁODSZYCH (dzieci 3 – 4 letnie)

maluje

Temat: Wielkanocny koszyczek

Przygotowujemy:

  • Dwa jajka różnej wielkości wycięte najlepiej z tektury
  • Dużą kartkę format A3
  • Kolorowe kredki

Przebieg:

  1. Ruchowa ilustracja wiersza.

Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! ( podskoki obunóż)

Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka. ( rysowanie w powietrzu owali)

Bardzo je lubimy w koszyczku ułożymy.

Do koszyczka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy.

Więc baranek i kiełbaska, trochę szynki no i babka.

Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała ( cały czas naśladujemy wkładanie do koszyczka).

  1. Słuchanie opowiadania ,,Małgosia i kurczątka”

Wszyscy czekali na wiosnę, a tu proszę, raz – dwa  i już wiosna. A wiosną jest Wielkanoc. Małgosia już wie, że święta będzie z rodzicami spędzała u babci i dziadka, i wtedy zawsze coś ciekawego się dzieje. W ubiegłym roku dziadek kupił kozę, bo jej mleko bardzo jest zdrowe. Ale wszyscy mieli kłopot z tą kozą. Chodziła za każdym i skubała ubranie. Ciekawe co się teraz będzie działo? Może babcia pozwoli ozdobić kolorowe mazurki?                                                                                                      Rozmyślając, Małgosia zasnęła i całą drogę do dziadków przespała w aucie. A teraz Małgosia wbiega na podwórko: jakie piękne mlecze, uplotę sobie wianek! – krzyczy. Ale co to? Mlecze tańczą? To kurczątka, a nie kwiatki!

  1. Rozmowa w oparciu o opowiadanie.
  • Gdzie pojechała Małgosia?
  • Co Małgosia chciała zrobić z mleczy?
  • Czy Małgosia uplotła wianek?
  • Jakie zwierzęta były na podwórku?
  1. Posłuchajcie jakie jeszcze zwierzątka można spotkać na wiejskim podwórku, a są związane z tradycją Wielkanocną: piosenka „Kłótnia w koszyczku wielkanocnym”

https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI

  1. Zabawa przy piosence:

Dajemy dziecku wycięte dwa jajka różnej wielkości. Pokazujemy w jaki sposób odrysować je na dużej kartce. Następnie odtwarzamy piosenkę ponownie i podczas zwrotek dziecko odrysowuje jajka w dowolnym miejscu kartki, natomiast refren próbujemy z dzieckiem zaśpiewać.

  1. Teraz dziecko ozdabia odrysowane jajka tworząc z nich kolorowe pisanki. Kto chce może je wyciąć i stworzyć dekorację w koszyczku.

7.„Zajączki” – zabawa paluszkowa ( pokazujemy całą dłoń i stosownie do treści wiersza chowamy odpowiednią ilość palców).

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

Życzymy udanej zabawy ( można ją modyfikować, dostosować do warunków w domu, rozłożyć na kilka etapów).

 

Nauczycielki grup młodszych: Małgorzata Moranowicz, Lucyna Żygadło, Iwona Górak, Iwona Jankowska

Edukacja przez ruch D. Dziamskiej

Kropki, kreski i owale czyli Edukacja przez ruch.
Przedszkolaki z gr. IV realizują w pracy dydaktycznej elementy systemu opracowanego przez Dorotę Dziamską: Edukacja przez ruch. Ćwiczenia i zabawy tego systemu opierają się na zintegrowanych ruchach różnych części ciała dziecka i spełniają określone funkcje. Wpływają na stabilizację lateralną, synchronizację pracy mózgu, wspomagają sprawność dłoni, ręki, nogi, całego ciała, koncentrację i polisensoryczne poznanie.
Realizując zajęcia według tego systemu dzieci poruszają się w rytm muzyki, chodzą, skaczą, słuchają, rysują, kreślą, składają papier metodą origami, współpracują, rozmawiają, wymieniają się narzędziami pracy. W efekcie uzyskują ciekawą, artystyczną impresję plastyczną.
Projekt, który wykonały przedszkolaki został zrealizowany podczas zajęć na temat: Jesteśmy artystami- tworzymy obrazy.
Basia Jurek

Z wizytą w grupie VI

Walentynkowo-zimowo upłynął czas w pierwszej połowie lutego w starszakach. Dzieci poznały m.in. obrazy graficzne liter S, s,  N,n, utrwalały znaki matematyczne <,>,= w toku różnorodnych zabaw, malowały farbami zimowe pejzaże oraz doskonaliły technikę cięcia nożyczkami wykonując walentynkowe drzewko.Po zajęciach dydaktycznych dzieci korzystały z uroków zimy bawiąc się na przedszkolnym placu zabaw.

K.Bąk

Copyright © Topnet 2014